فرهنگی و امور دانشجویی دانشکده علامه حسن زاده آملی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

دیدار هیأت رییسه و روسای دانشکده و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام


رییس،معاونین و مدیران کل حوزه ستادی و روسای دانشکده و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای صبح امروز با آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای، آیت الله هاشمی رفسنجانی در  دیدار با روسای مراکز تابعه سراسر کشور دانشگاه فنی و حرفه ای گفت:  نیروهای دانشگاه فنی و حرفه ای جز نیروهایی هستند که خدمات اساسی برای کشور انجام داده اند. همیشه کمبود تکنسین ماهر در کشور احساس شده است اما با وجود دانشگاهی مانند دانشگاه فنی و حرفه ای که تلاش می کند نیروی کارآمد را تربیت کند این باعث می شود این خلا پر شود.

وی افزود: پیش از این کسانی که تاکنون کار می کردند چون آموزش کافی و فنی را ندیده بودند در کیفیت کار با مشکل  روبه رو می شدند و همچنین جابه جایی هایی که در دولت های مختلف صورت می گیرفت باعث می شود کار به خوبی پیش نرود، اما در  زمان دکتر نجفی و نگاه مثبتشان به حرفه و فن باعث شد که به رشته های فنی اهمیت داده شود و رشته های حرفه و فن به سمت دانشگاهی شدن برود اما در کل نیروی های کارآمد و مهارتی در جامعه کم داریم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه به نیرو های کارآمد و مهارتی در صنایع و کشاورزی نیاز داریم تصریح کرد: در همه دولت ها خدماتی در این خصوص صورت گرفته است اما گاهی راه را اشتباه رفتند و راهکار را خوب بلد نبودند، اما من از اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای به دانشگاه تبدیل شده  وبه زیر مجموعه وزارت علوم اضافه شده است بسیار خوشحالم و باید تحولی در رشته های فنی و حرفه ای اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد:چندسالی است که گرفتار تحریم ها بودیم و مشکلات زیادی در همه موارد برای ما پیش آمد و برنامه ریزی هایی صورت می گرفت اما اجرایی نمی شد که امیدواریم تحولی اساسی اتفاق بیفتد و همه منتظر برجام هستند که اگر صورت بگیرد بیشتر مشکلات حل خواهد شد.

آیت الله هاشمی با بیان اینکه همه دنیا اهمیت وجود ایران را درک کردند، گفت: دنیا متوجه شده است که مردم ایران اهل تفکر عقلانی و همه تحصیل کرده هستند و همه در خانواده  هایی بزرگ شدند که مادران و پدرانی باسواد دارند بنابراین نمی توانند باایجاد  برخی  مشکلات در بین مردم اختلاف ایجاد کنند.

وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: انتخابات مجلس را در پیش داریم و این انتخابات سرنوشت سازی که در پیش داریم مسلما هم نیروهای تند درو و هم بقیه نیرو ها در آن شرکت دارند بنابراین ما می دانیم که اکثر مردم صاحب نظر و اکثریت از خانواده های متدین هستند و نباید نگران چیزی باشیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:  این واقعیت است گرانی مردم را اذیت کرده و وضعیت شغلی در کشور اصلا خوب نیست،  شاید یک کارگر بتواند در جامعه کاری را انجام بدهد و بتواند کم و بیش هزینه زندگی خود را تامین کند اما یک فرد تحصیلکرده نمی تواند در جامعه شغل مناسب خود را پیدا کند و زندگی خود را تامین کند و این  باعث شرمندگی ماست.

وی  گفت: اما یکی از امتیازات کشور ما این است که با وجود اینکه اطراف کشور ایران شرایط نا امنی وجود دارد اما ایران یکی از کشورهای با  امنیت بالا است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به خواسته های رییس دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: همه خواسته های دانشگاه فنی و حرفه ای را به صورت مکتوب اعلام کنید که بررسی شود و بتوانیم در صورت نیاز کمک های لازم را برای این دانشگاه در نظر بگیریم.

دکتر مسعود شفیعی خواستار حمایت آیت الله هاشمی رفسنجانی ازدانشگاه فنی وحرفه ای شد

پیش از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دکتر مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای خطاب به آیت لله هاشمی گفت: من به عنوان نماینده دانشگاه فنی و حرفه ای از اینکه وقت گذاشتید که خدمت شما برسیم تشکر می کنم، ما به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه از حضرت عالی  دعوت به عمل آوردیم  اما ظاهرا به دلیل برنامه هایی که داشتید نتوانستیم در خدمتتان باشیم اما لطف کردید و ما را به حضور پذیرفتید از این جهت از حضرتعالی تشکر و قدر دانی می کنم.

دکتر شفیعی افزود: در تعریف دانشگاه فنی و حرفه ای  باید اشاره ای کنم به دانشگاه های کشور که دو دسته هستنمد دانشگاه های تقاضا محور و دانشگاه های عرضه  محور، بیشتر دانشگاه ها عرضه محور هستند، دانشجویان مهارت لازم را ندارند ، صنعت هم برای آنها کار آموزی برگزار نمی کند.اما دانشگاه تقاضا محور دانشجو مهارت لازم را در دانشگاه کسب می کند و بلافاصله وارد بازار کار می شود.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای در حال حاضر ۱۷۳ آموزشکده و دانشکده داشته و یک سوم جمعیت دانشجویی آن را دختران و دو سوم جمعیت دانشجویی آن را پسران در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و تعدادی هم کارشناسی پیوسته تشکیل می دهند.

شفیعی تصریح کرد: در دنیای پیشرفته دو مقطع برای شروع به کار وجود دارد. مقطع کاردانی و کارشناسی که کاردانی ها مهارتی و دست به آچار بوده و به عنوان تکنسین وارد بازار کار می شوند و افرادی  که لیسانس می گیرند. در دانشگاه فنی حرفه ای نیز بالای ۷۰ الی ۸۰ درصد طبق گفته مراکز این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می شوند و تنها تعدادی دنبال کارشناسی ارشد می روند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای افزود:  افرادی که وارد صنعت می شوند گرچه در دانشگاه عرضه محور تحصیل کرده اند، ولی بیشتر کشورها در۶ ماه آموزش های لازم را به این دانشجویان ارایه می دهند تا برای کار در صنعت آماده شوند برای همین است که موفق هستند.

وی به کمبود بودجه این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: بودجه این دانشگاه هنوز بودجه آموزش و پرورشی است و سرانه دانشجو برای آن منظور نمی شود از سویی دیگر آزمایشگاه های این دانشگاه مربوط به 50 سال گذشته است و هنوز نیز به روز نشده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای را حمایت کند و همانگونه که دانشگاه آزاد را فرزند علمی خود می داند دانشگاه فنی و حرفه ای را نیز فرزند مهارتی خود بداند و مجموعه این دانشگاه را از رهنمود های خود بهره مند کند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بیانیه دانشکده علامه حسن زاده املی_در مورد 13 آبان

رخدادهای فراموش ناشدنی تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در سال 43،‌ کشتار وحشیانه دانش‌آموزان انقلابی در سال 1357به دست دژخیمان پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 که در 13 آبان ماه رقم خورده و آن را به عنوان یوم‌الله در تاریخ ایران اسلامی ماندگار و الهام‌بخش قرار داده است و تلاقی با عاشورای حسینی از بار معنایی خاصی برخوردار شده است.

ایرمزگشایی از این تلاقی مبارک و عبرت‌آموز بیش از هر مقوله‌ای بر پیام مشترک وقایع این روز یعنی عاشورای حسینی در محرم 61 هجری و 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی تاکید دارد که بر پیشانی آن شعار جاودانه هیهات من‌الذله درخشیده و عاشوراییان را در هر زمان و مکان به استکبارستیزی و عدم سازش با ظلم و ظالمان فرامی‌خوانند.

 شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و صهیونیسم، ترجمان شعار راهبردی اصحاب کربلا و تربیت‌یافتگان مکتب عاشورا در مقطع حساس تاریخی امروز انقلاب اسلامی قلمداد و تصریح شده است: همانگونه که نظام اموی و یزید خطر بزرگی برای اسلام عزیز و مکتب نبوی تلقی می‌شد و حسین بن علی (ع) برای اصلاح امت و جلوگیری از انحراف از دین پیامبر اعظم (ص) و برافراشته نگه داشتن پرچم «امر به معروف و نهی از منکر» و عدم سازش و ذلت‌ناپذیری برابر ظالم، تمامی هستی خود و یاران وفادار و ولایتمدارش را به قربانگاه عشق و معرفت در عاشورا برد، امروز هم نظام سلطه و یزید زمانه -یعنی آمریکا- بزرگترین خطر برای اسلام ناب محمدی (ص) و نیز صلح و امنیت جهانی به شمار می‌رود.
 تردیدی نیست تبیین چرایی قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و واقعه عاشورا و علل پیدایش یوم‌الله 13 آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی هوشمندی و بصیرت ملت ایران در قبال راهبردها و سیاست‌های استعماری و استکباری نظام یزیدی معاصر یعنی امپریالیسم آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل را به مثابه یک ضرورت حتمی اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. هر چند ایرانیان غیور و بصیر تحت گفتمان عاشورایی انقلاب اسلامی نشان دادند در این مسیر به دستاوردهای ارزشمند و تاثیرگذاری نائل آمده‌اند.

در ترویج روحیه مقاومت و فرهنگ استکبارستیزی به عنوان یکی از اصول انقلاب اسلامی و حقیقتی برخواسته از شعار راهبردی «هیهات من‌الذله» سپر حوادث فراروی میهن اسلامی معرفی و خاطرنشان شده است بازخوانی سیاهه دشمنی‌های ایالات متحده آمریکا و اقدامات خصمانه دولتمردان کاخ سفید و علل نفرت ملت ایران از مقامات جنگ‌افروز، فتنه‌گر و دغل‌باز این کشور و متحدان غربی و منطقه‌ای آنان و برجسته‌سازی دیدگاه‌های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد سرنوشت‌ساز در عرصه مقابله با شیطان بزرگ و نظام سلطه و استکبار نیاز همیشگی جامعه به ویژه نسل‌های جوان کشور به شمار رفته و بایستی در فرصت‌های تاثیرگذار مانند 13 آبان مورد تاکید قرار گیرد.

ا اهانت اصحاب فتنه و عاشورای حسینی در سال 88 و به آتش کشیدن مساجد و خیمه‌های عزای اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توسط آنان را عامل هوشیاری آحاد ملت ایران برابر توطئه‌ها و فتنه‌های شوم جبهه دشمنان انقلاب اسلامی محسوب و تصریح می‌کند: بازخوانی علل اهانت و گستاخی فتنه‌گران و ضدانقلاب به عاشورای حسینی در سال 88 خواهد توانست ماهیت نهضت عاشورا و مصاف حق و باطل در بستر تاریخ را در معرض امت اسلامی قرار داده و آنان را مهیای مقابله با هر گونه تحریم، انحراف و اهانت نسبت به حقیقت عاشورا و رهروان اباعبدالله الحسین در هر زمان و مکانی سازد.

در پایان با تسلیت فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به امت عزادار اسلامی و گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان و دعوت از آحاد سوگواران حسینی برای حضور در آئین‌های ویژه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» آمده است ملت عاشورایی و رشید ایران اسلامی در 13 آبان ماه با سر دادن شعار «هیهات‌من الذله»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و طنین روح‌نواز «لبیک یا حسین» نشان خواهد داد که برای پاسداری از انقلاب اسلامی که ریشه در عاشورای حسینی داشته و استمرار نهضت کربلا و پیگیری آرمان‌های بلند آئین پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تلقی می‌شود لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد و تحت لوای پرچ ولایت به فرمان مولا و ولی خود امام خامنه‌ای عزیز «مدظله‌العالی» مهیای خلق عاشورایی دیگر برابر یزیدیان معاصر هستند، که حاصل آن بی‌تردید فائق آمدن سپاه حسین زمان بر اردوگاه امویان دوران خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰